Minulý týden jsme se s Jozefem Pappem, který je
Managing Director ve společnosti Stanton Chase podívali na aktuální data z trhu
práce v České republice. Slíbili jsme vám pokračování našeho tématu, které vám přinášíme v našem dalším příspěvku.
Jozef Papp se s námi podělil o zajímavé výsledky z výzkumu
CEO Survey 2015, který společnost Stanton Chase zrealizovala v letošním roce. Pojďme se podívat na nejzajímavější výsledky průzkumu, který proběhl mezi generálními řediteli významých společností v České republice.
1. Jak hodnotí ředitelé firem současnou náladu uvnitř společností?
2. Jaké jsou 3 největší výzvy v oblasti lidského kapitálu v ČR pro rok 2015?
3. Co společnosti očekávají od svých lídrů, aby byly konkurenceschopné?
4. Jak težké je najít v roce 2015 kvalitní lidi?
Zajímalo nás taky, jak se pozná kvalitní zaměstnanec? Jozef Papp nám charekteristiku kvalitního zaměstnance shrnul následovně:
- Poslouchá instrukce.
- Přijme zodpovědnost.
- Je iniciativní.
- Respektuje ostatní.
- Komunikuje – odpovídá na emaily, na telefon, atd.
- Je odborníkem ve své oblasti.
- Je týmový hráč.
- Vykonává své povinnosti v pohodě.
- Je spolehlivý.
- Stará se o své zdraví.
- Je disciplinovaný.
- Překonává očekávání.
- Je pozitivní a orientovaný na výsledek.
- Je poctivý a ctí etická pravidla.
A naopak, co je pdle Jozefa Pappa důležité při výběru personální agentury či headhuntera?
„Svéko konzultanta byste měl dobře poznat. Je důležité mít možnost s ním osobně mluvit. Je „insiderem“ v dané oblasti a rozumí vašemu businessu, potřebám, firmě a pozici.
Samozřejmostí je, že všechny informace považuje za důvěrné. Dále vás pak pravidelně vás informuje o průběhu a stavu vyhledávání. Vždy vám představí kvalifikované kandidáty, kteří odpovídají vašim požadavkům a zapadnou do firemní kultury. Vždy vám pomůže při finálním vyjednávání s kandidátem, působí nezaujatě a profesinálně. Sleduje spokojenost vaší i umístěného kandidáta i po uplynutí zkušební doby. Taky je důležité, aby měl jasnou cenovou politiku, ať už fixní nebo v procentech, dále pak politiku garance a náhrad."
A jaké jsou role HR manažera při náboru?
„Je strategickým business partnerem při výběru klíčových pozic. Vždy zprostředkuje kontakty a briefing s interním zákazníkem. Je důležité, aby řídil proces v čase a udělal potřebná rozhodnutí. Během procesu pak poskytuje relevantní zpětnou vazbu a vysvětlí důvody akceptace či naopak odmítnutí kandidáta. U kandidáta ověřuje reference. A taky je důležité, aby dobře prodal firmu, sebe i nabízenou pozici," uzavírá Jozef Papp.
Jako osobně náboráře, kteří se tím živí na full time, fakt obdivuji. Já sama jsem nabírala párkrát kolegu k sobě do týmu a to, co mi tam občas chodilo, tak to byl bizár. Přesně takový ten typ lidí, kteří rozešlou životopisy všude po kraji, ale když pak přijdou do studnařské firmy a nevědí, jak vypadá hladinoměr, tak to bych vždycky kvetla. A že takových bylo.
OdpovědětVymazat